Oferta przedmiotowa jednostki Zakład Medycyny Sportowej i Żywienia Człowieka
|
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2019/20-Z - Semestr zimowy 2019/2020 2019/20-L - Semestr letni 2019/2020 2020/21-Z - Semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - Semestr letni 2020/21 2021/22-Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22-L - Semestr letni 2021/22 2022/23-Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23-L - Semestr letni 2022/23 2023/24-Z - Semestr zimowy 2023/24 2023/24-L - Semestr letni 2023/24 2024/25-Z - Semestr zimowy 2024/25 2024/25-L - Semestr letni 2024/25 2025/26-Z - Semestr zimowy 2025/26 2025/26-L - Semestr letni 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2021/22-L | 2022/23-Z | 2022/23-L | 2023/24-Z | 2023/24-L | 2024/25-Z | 2024/25-L | 2025/26-Z | 2025/26-L | |||||
| WKFA/PZ-SM>BIOCHPZ | brak | brak | brak |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie z wartością odżywczą żywności oraz biochemicznymi przemianami oraz oddziaływaniem na zdrowie składników pokarmowych. Wymagania wstępne to: znajomość zagadnień z biochemii, anatomii i fizjologii człowieka w zakresie budowy i funkcjonowania układu pokarmowego. Przedmiot obejmuje 15 godzin ćwiczeń. |
|
||
| WKF/PZ-SM>BIOMECHPŻ | brak |
|
brak |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| WTZSP-SL>DIET | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest edukacja w zakresie roli diety w profilaktyce i etiologii niedoborów żywieniowych i wybranych chorób przewlekłych. Przedmiot realizowany w V semestrze (w wymiarze 15 godzin wykładów i 30 godzin ćwiczeń w kontakcie z nauczycielem akademickim). Osoba odpowiedzialna za kartę przedmiotu: dr Małgorzata Morawska- Tota |
|
||
| TTR/SP-SM>DOZ |
|
brak |
|
brak |
|
brak | brak |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel: Zapoznanie z podstawami dietetyki oraz organizacji żywienia indywidualnego i zbiorowego |
|
||
| WKF/BO-SL>DIET |
|
brak |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr hab. Maria Gacek, prof AWF WYMAGANIA WSTĘPNE 1) Podstawy żywienia człowieka 2) Podstawy biochemii i fizjologii człowieka CELE PRZEDMIOTU Cel 1 Edukacja w zakresie roli żywienia i suplementacji diety Cel 2 Kształtowanie wzorców prawidłowego żywienia Cel 3 > Przygotowanie edukatorów w zakresie dietetyki i suplementacji |
|
||
| WWF/OB-SL>DIET |
|
brak |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| WWFP/OB-SL>DIET | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie dietetyki sportowej i strategii suplementacyjnych diety osób o wysokim poziomie aktywności fizycznej. Wymagania wstępne obejmują znajomość anatomicznych, biochemicznych i fizjologicznych podstaw żywienia człowieka. Przedmiot obejmuje 14 godzin ćwiczeń. |
|
||
| WWFPB/OB-SL>DIET | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| WKFP/OB-SL>DIET | brak | brak | brak |
|
brak |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr hab. Maria Gacek, prof AWF WYMAGANIA WSTĘPNE 1) Podstawy żywienia człowieka 2) Podstawy biochemii i fizjologii człowieka CELE PRZEDMIOTU Cel 1 Edukacja w zakresie roli żywienia i suplementacji w odnowie biologicznej. Cel 2 Kształtowanie wzorców prawidłowego żywienia w odnowie biologicznej. Cel 3 > Przygotowanie edukatorów w zakresie dietetyki i suplementacji w odnowie biologicznej. |
|
||
| WWFA-SM>DIETS | brak | brak |
|
|
|
brak |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie dietetyki sportowej i strategii suplementacyjnych diety osób o wysokim poziomie aktywności fizycznej. Wymagania wstępne obejmują znajomość anatomicznych, biochemicznych i fizjologicznych podstaw żywienia człowieka. |
|
||
| WWFA-ZM>DIETS | brak | brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie dietetyki sportowej i strategii suplementacyjnych diety osób o wysokim poziomie aktywności fizycznej. Wymagania wstępne obejmują znajomość anatomicznych, biochemicznych i fizjologicznych podstaw żywienia człowieka |
|
||
| WWFAB-SM>DIETS | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie dietetyki sportowej i strategii suplementacyjnych diety osób o wysokim poziomie aktywności fizycznej. Wymagania wstępne obejmują znajomość anatomicznych, biochemicznych i fizjologicznych podstaw żywienia człowieka. |
|
||
| WKF-SM>DIETPT | brak |
|
brak |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr hab. Maria Gacek, prof. AWF WYMAGANIA WSTĘPNE 1)Podstawy biochemii i fizjologii człowieka 2)Podstawy żywienia człowieka 3)Podstawy dietetyki 4)Podstawy edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia CELE PRZEDMIOTU Cel 1 Edukacja w zakresie roli żywienia w etiologii, profilaktyce oraz terapii wybranych chorób przewlekłych. Cel 2Kształtowanie wzorców prawidłowego żywienia w profilaktyce i leczeniu chorób. Cel 3 > Przygotowanie edukatorów w zakresie dietoprofilaktyki i dietoterapii. |
|
||
| WKFA-SM>DIETPT | brak | brak | brak |
|
brak |
|
brak | brak | brak |
|
brak |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr hab. Maria Gacek, prof. AWF WYMAGANIA WSTĘPNE 1)Podstawy biochemii i fizjologii człowieka 2)Podstawy żywienia człowieka 3)Podstawy dietetyki 4)Podstawy edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia CELE PRZEDMIOTU Cel 1 Edukacja w zakresie roli żywienia w etiologii, profilaktyce oraz terapii wybranych chorób przewlekłych Cel 2/B> > Przygotowanie edukatorów w zakresie dietoprofilaktyki i dietoterapii osób starszych |
|
||
| WKF-SL>EDU | brak |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ:dr hab. Maria Gacek WYMAGANIA WSTĘPNE 1) Podstawy biochemii i fizjologii człowieka 2) Podstawy żywienia człowieka 3) Podstawy pedagogiki, psychologii i socjologii CELE PRZEDMIOTU Cel 1 Edukacja w zakresie behawioralnych i psychospołecznych uwarunkowań zdrowia. Cel 2 Kształtowanie wzorców zdrowego stylu życia osób starszych. Cel 3 Przygotowanie liderów i koordynatorów edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia osób starszych. |
|
||
| WKFP-SL>EDU | brak | brak | brak |
|
brak |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ:dr hab. Maria Gacek WYMAGANIA WSTĘPNE 1) Podstawy biochemii i fizjologii człowieka 2) Podstawy żywienia człowieka 3) Podstawy pedagogiki, psychologii i socjologii CELE PRZEDMIOTU Cel 1 Edukacja w zakresie behawioralnych i psychospołecznych uwarunkowań zdrowia. Cel 2 Kształtowanie wzorców zdrowego stylu życia osób starszych. Cel 3 Przygotowanie liderów i koordynatorów edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia osób starszych. |
|
||
| WSM-SL>EDUZ | brak |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ:dr hab. Maria Gacek WYMAGANIA WSTĘPNE 1) Podstawy biochemii i fizjologii człowieka 2) Podstawy psychologii i socjologii CELE PRZEDMIOTU Cel 1 Edukacja w zakresie behawioralnych i psychospołecznych uwarunkowań zdrowia. Cel 2 Kształtowanie wzorców zdrowego stylu życia. Cel 3 Przygotowanie liderów i koordynatorów edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia osób dorosłych. |
|
||
| WSWF-SL>EDUZDR | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel 1 Edukacja w zakresie behawioralnych i psychospołecznych uwarunkowań zdrowia Cel 2 Kształtowanie wzorców zdrowego stylu życia Cel 3 Przygotowanie liderów i koordynatorów edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia dzieci, młodzieży i osób dorosłych |
|
||
| WTZSP-SL>EDUZD | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest edukacja w zakresie behawioralnych i psychospołecznych uwarunkowań zdrowia oraz przygotowanie liderów i koordynatorów edukacji zdrowotnej młodzieży i osób dorosłych. |
|
||
| WWF-SL>EDUK | brak |
|
brak |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr hab. Maria Gacek WYMAGANIA WSTĘPNE 1) Podstawy fizjologii człowieka 2) Podstawy żywienia człowieka 3) Podstawy pedagogiki, psychologii i socjologii CELE PRZEDMIOTU Cel 1 Zapoznanie z obszarami oraz teoretycznymi i metodycznymi podstawami szkolnej edukacji zdrowotnej Cel 2 Edukacja w zakresie biologicznych, środowiskowych, behawioralnych i psychospołecznych uwarunkowań zdrowia. Cel 3 > Przygotowanie liderów i koordynatorów edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia dzieci i młodzieży. |
|
||
| WSMP-SL>EDUZDR | brak | brak | brak | brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr hab. Maria Gacek WYMAGANIA WSTĘPNE 1) Podstawy biochemii i fizjologii człowieka 2) Podstawy psychologii i socjologii CELE PRZEDMIOTU Cel 1 Edukacja w zakresie behawioralnych i psychospołecznych uwarunkowań zdrowia Cel 2 Kształtowanie wzorców zdrowego stylu życia Cel 3 Przygotowanie liderów i koordynatorów edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia młodzieży i osób dorosłych |
|
||
| WWFP-SL>EDUKZ | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Paulina Mazur-Kurach WYMAGANIA WSTĘPNE 1) Podstawy fizjologii człowieka 2) Podstawy żywienia człowieka 3) Podstawy pedagogiki i psychologii |
|
||
| WWFPB-SL>EDUKZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| WWFPB/GK-SL>KWAL | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| WKSA-SM>MEDKPW | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Repetytorium ze stanów nagłych zagrożenia zdrowia i życia człowieka. NZK - rozpoznanie i wykluczenie. Cechy utraty przytomności.Podział zdarzeń nieporządanych w warunkach cywilnych wymagających ratownictwa medycznego. Triage w zdarzeniach masowych. Przyczyny zgonów na polu walki. Masywny krwotok: postępowanie w zdarzeniach masowych i na polu walki Wstrząs krwotoczny - postępowanie w zdarzeniach masowych i na polu walki. |
|
||
| WTZSP-SL>MEDSPO | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z korzyściami zdrowotnymi aktywności ruchowej w każdym wieku oraz w profilaktyce chorób cywilizacyjnych. Zapoznanie z negatywnymi skutkami aktywności sportowej. Przedstawienie podstaw odnowy biologicznej i wspomagania możliwości wysiłkowych oraz negatywnych skutków dopingu. Nauczenie rozpoznawania stanów urazowych i przeciążeniowych w sporcie oraz zasad profilaktyki. |
|
||
| WWF-SM>MEDWF |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| WWF-ZM>MEDWF |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| WWFA-SM>MEDWF | brak | brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z korzyściami zdrowotnymi aktywności ruchowej w każdym wieku oraz w profilaktyce chorób cywilizacyjnych. Zapoznanie z negatywnymi skutkami aktywności sportowej. Przedstawienie podstaw odnowy biologicznej i wspomagania możliwości wysiłkowych oraz negatywnych skutków dopingu. Urazy ostre i przewlekłe aparatu ruchu w sporcie. Nauczenie rozpoznawania stanów urazowych i przeciążeniowych w sporcie oraz zasad profilaktyki. |
|
||
| WWFA-ZM>MEDWF | brak | brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Repetytorium z RKO (resuscytacja krążeniowo-oddechowa), poziom BLS wg.wytycznych ERC 2015 i 2021. Zmęczenie ,podział różnicowanie. Zespół przetrenowania, podział , różnicowanie, profilaktyka. Termoregulacja, choroba cieplna - profilaktyka i leczenie. Wysiłek fizyczny w profilaktyce chorób cywilizacyjnych. Aktywność fizyczna kobiet. Reakcje układu krążenia na wysiłek fizyczny. Serce sportowca. Patologie m,sercowego pod wpływem treningu sportowego. Zgony w sporcie. Medycyna biegów maratońskich. Reakce ludzkiego organizmu na wysiłek fizyczny w różnych warunkach środowiska zewnętrznego. Dozwolone i niedozwolone metody wspomagania w sporcie. Urazy ostre i przewlekłe aparatu ruchu w sporcie. |
|
||
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować) 