Management w organizacjach czasu wolnego
Informacje o programie studiów
| Kod: | TTM-SM |
| Nazwa: | Management w organizacjach czasu wolnego |
| Tryb studiów: | Stacjonarne |
| Rodzaj studiów: | II stopnia |
| Czas trwania: | 2 lata (4 semestry) |
|
|
Management w organizacjach czasu wolnego |
|
wyboru: |
(brak) |
|
|
Wydział Turystyki i Rekreacji (od 2024/25-Z)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
| 1 rok, 1 sem. Management w organizacjach czasu wolnego |
| 1 rok, 2 sem. Management w organizacjach czasu wolnego |
| 2 rok, 3 sem. Management w organizacjach czasu wolnego |
| 2 rok, 4 sem. Management w organizacjach czasu wolnego Magisterium - Management w organizacjach czasu wolnego (od 2025/26-L) |
Dodatkowe informacje
| Warunki przyjęcia: |
ukończenie studiów pierwszego stopnia lub studiów magisterskich; przyjęcia według rankingu średniej ocen uzyskanych na studiach pierwszego stopnia (lub studiach jednolitych magisterskich), zgodnie z przedstawionym przez kandydata zaświadczeniem (średnia ważona ocen – do dwóch miejsc po przecinku) z egzaminów i zaliczeń z przedmiotów kończących się zaliczeniem z oceną, przewidzianych planem studiów, uwzględnia oceny niedostateczne uzyskane w ciągu okresu studiów I stopnia; do średniej nie wlicza się oceny uzyskanej z pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego; pozytywnie zakończone postępowanie kwalifikacyjne. |
| Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
| Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent studiów jest przygotowany do podjęcia pracy zawodowej na poziomie menadżerskim i pełnienia roli lidera lokalnych grup społecznych w zakresie kreowania aktywności czasu wolnego. Może zajmować stanowiska kierownicze na różnych szczeblach a także pełnić rolę samodzielnego specjalisty w organizacjach zajmujących się rekreacją, rozrywką, sportem i kulturą. |
| Dalsze studia: |
możliwość ubiegania się o udział w studiach podyplomowych, możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia trzeciego stopnia (do Szkoły Doktorskiej). |
| Treści nauczania: |
WIEDZA: - posiada wiedzę z zakresu czasu wolnego, w tym w kontekście historii i współczesnych form jego zagospodarowania, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów przyrodniczych, kulturowych i prozdrowotnych; - posiada wiedzę na temat nauk o kulturze fizycznej jako dyscyplinie naukowej, wyznaczającej kierunki zagospodarowania czasu wolnego, w tym przez organizacje czasu wolnego - posiada wiedzę z zakresu zarządzania, szczególnie zarządzania lokalną organizacją czasu wolnego, z uwzględnieniem planowania rozwoju, statystyki i zarządzania danymi oraz zarządzania zasobami ludzkimi; - posiada wiedzę z zakresu komunikacji marketingowej, szczególnie w kontekście budowania relacji społecznych oraz kształtowania wizerunku własnego i organizacji czasu wolnego, stosując przy tym zasady etykiety menadżera, a wykorzystując różne media, w tym społecznościowe i narzędzia reklamy; - posiada wiedzę z zakresu tworzenia i pełnienia roli przywódczych w organizacjach czasu wolnego, w tym w środowisku lokalnym oraz organizowania pracy własnej i podległych zespołów ludzkich, motywowania pracowników, koordynowania projektów i pozyskiwania środków finansowych zewnętrznych, w tym grantów, a także budowania sieci współpracy - posiada wiedzę z zakresu zarządzania obiektami, organizacjami i wydarzeniami w obszarze sportu, rekreacji, kultury i rozrywki oraz ich udziału w zagospodarowaniu czasu wolnego w środowisku lokalnym; - posiada wiedzę z zakresu psychologii oraz jej wykorzystania w pracy menedżera organizacji czasu wolnego, szczególnie w zakresie komunikacji, mediacji i negocjacji, budowania dobrych relacji z pracownikami; - posiada wiedzę w zakresie nowoczesnych technologii informatycznych oraz kreatywnych rozwiązań w pracy menedżera organizacji czasu wolnego, w tym zna przemysły kreatywne, sposoby zagospodarowania czasu wolnego w przestrzeni wirtualnej, innowacyjne rozwiązania w zakresie modeli biznesowych, a także wykorzystania sztucznej inteligencji w zarządzaniu organizacjami czasu wolnego; - posiada wiedzę o tendencjach rozwojowych w obszarze czasu wolnego i sposobach jego zagospodarowania, a także funkcjonowania organizacji czasu wolnego, z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań społeczności lokalnych; - zna współczesne problemy wynikające z negatywnego wpływu rozwoju cywilizacyjnego na zdrowie i środowisko przyrodnicze oraz rozumie konieczność przeciwdziałania tym procesom przez wykorzystanie czasu wolnego dla kreowania zdrowego stylu życia, w tym przez działalność lokalnych organizacji czasu wolnego; - posiada wiedzę na temat ekonomicznych, filozoficznych i etycznych uwarunkowań działalności biznesowej w organizacjach czasu wolnego - zna i rozumie prawne uwarunkowania działalności organizacji czasu wolnego, w tym zna zasady ochrony własności intelektualnej; - zna i rozumie zasady stosowania ekonomii menadżerskiej, w tym w zakresie tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w środowisku lokalnym w kontekście zagospodarowania czasu wolnego. UMIEJĘTNOŚCI: - formułuje i rozwiązuje złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania, również w nieprzewidywalnych warunkach, w zakresie tworzenia projektów zagospodarowania czasu wolnego w ujęciu historycznym, filozoficznym, ekonomicznym, kulturowym, przyrodniczym, marketingowym itd., umożliwiających społecznościom lokalnym realizację zróżnicowanych potrzeb związanych z czasem wolnym, również zdrowotnych; - formułuje i rozwiązuje złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania, również w nieprzewidywalnych warunkach, w zakresie prowadzenia działalności biznesowej i zarządczej związanej z funkcjonowaniem organizacji czasu wolnego, w tym w sieci i przy wykorzystaniu m.in. start-up’ów i gier biznesowych; - formułuje i rozwiązuje złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonuje zadania z zakresu komunikacji marketingowej, w tym stosując innowacyjne narzędzia reklamy i techniki neuro oraz wykorzystując media społecznościowe, m. in. dla budowania wizerunku organizacji; - formułuje i rozwiązuje złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonuje zadania, również w nieprzewidywalnych warunkach, w zakresie wykorzystania wiedzy psychospołecznej w budowaniu i zarządzaniu zespołami ludzkimi w kontekście dobrych relacji pracowniczych, jak również motywowania i budowania odporności na stres; - formułuje i rozwiązuje złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonuje zadania menedżera czasu wolnego w obszarze sportu, rekreacji, kultury i rozrywki stosując przepisy prawa i zasady etyki zawodowej; - formułuje i rozwiązuje złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonuje zadania w zakresie krytycznej analizy tendencji rozwojowych w kontekście czasu wolnego, z uwzględnieniem trendów pro-środowiskowych i kulturowych, w tym przemysłów kreatywnych oraz twórczej interpretacji pozyskanych informacji dla tworzenia produktów czasu wolnego; - formułuje i weryfikuje w procesie badawczym hipotezy związane z problemami dotyczącymi sposobów spędzania czasu wolnego przez różne grupy społeczne oraz funkcjonowaniem organizacji czasu wolnego w środowiskach lokalnych, wykorzystując narzędzia statystyczne i metodologię badań z zakresu nauk o kulturze fizycznej; - komunikuje się z wykorzystaniem różnorodnych mediów i narzędzi w prowadzeniu działalności menadżerskiej z różnymi kręgami odbiorców, w tym pracownikami organizacji, klientami oraz partnerami biznesowymi, podejmując specjalistyczne tematy dotyczące sposobów spędzania czasu wolnego oraz funkcjonowania organizacji czasu wolnego; - prowadzi debatę w zakresie tematów zawodowych związanych z pełnieniem roli menedżera organizacji czasu wolnego, szczególnie w środowisku społeczności lokalnych, dokonując wcześniejszego rozpoznania warunków i możliwości realizacji przedsięwzięć w zakresie czasu wolnego; - posługuje się płynnie przynajmniej jednym językiem obcym oraz specjalistyczną terminologią z zakresu czasu wolnego i przedsiębiorczości; - kieruje pracą zespołów w środowiskach lokalnych i organizacjach czasu wolnego, szczególnie prowadzi spotkania z uwzględnieniem zasad etykiety menedżera oraz koordynuje projekty, w tym pozyskując zewnętrzne środki finansowe, m.in. granty i budując sieć współpracy; - współdziała z innymi osobami w ramach prac zespołowych związanych z tworzeniem i realizacją projektów z obszaru czasu wolnego, w tym przyjmuje rolę przywódcy na poziomie społeczności lokalnych; - samodzielnie planuje i realizuje własne uczenie się przez całe życie oraz ukierunkowuje inne osoby w zakresie doskonalenia zawodowego, szczególnie w kontekście pełnienia roli przywódcy społeczności lokalnej i menedżera organizacji czasu wolnego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i umiejętności oraz uzupełnia je w procesie samodoskonalenia zawodowego; - krytycznie analizuje dostępne formy dokształcania i doskonalenia w zakresie wiedzy i umiejętności; - uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w zakresie pełnienia roli zawodowej związanej z organizacją czasu wolnego oraz zasięga opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu; - wypełnia zobowiązania społeczne wynikające z odpowiedzialności za kształtowanie pozytywnych wzorów zachowań w zakresie spędzania czasu wolnego, a także inspiruje i organizuje działalność z i na rzecz społeczności lokalnej, w zakresie kreowania właściwych zachowań w czasie wolnym; - inicjuje działania na rzecz interesu publicznego, związanego z kreowaniem zdrowego stylu życia i podniesienia jakości życia społeczeństwa; - myśli i działa w sposób przedsiębiorczy, w tym podejmuje uzasadnione ryzyko w oparciu o jego rzetelną analizę; - odpowiedzialnie pełni rolę zawodową menedżera w organizacji czasu wolnego, uwzględniając zmieniające się w tym względzie potrzeby społeczne, w tym rozwija dorobek zawodu, podtrzymuje etos zawodu, przestrzega i rozwija etykę zawodową oraz działa na rzecz przestrzegania tych zasad. |