Akademia Kultury Fizycznej w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Management w organizacjach czasu wolnego

Informacje o programie studiów

Kod: TTM-SM
Nazwa: Management w organizacjach czasu wolnego
Tryb studiów: Stacjonarne
Rodzaj studiów: II stopnia
Czas trwania: 2 lata (4 semestry)
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: Management w organizacjach czasu wolnego
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Turystyki i Rekreacji (od 2024/25-Z) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

ukończenie studiów pierwszego stopnia lub studiów magisterskich; przyjęcia według rankingu średniej ocen uzyskanych na studiach pierwszego stopnia (lub studiach jednolitych magisterskich), zgodnie z przedstawionym przez kandydata zaświadczeniem (średnia ważona ocen – do dwóch miejsc po przecinku) z egzaminów i zaliczeń z przedmiotów kończących się zaliczeniem z oceną, przewidzianych planem studiów, uwzględnia oceny niedostateczne uzyskane w ciągu okresu studiów I stopnia; do średniej nie wlicza się oceny uzyskanej z pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego; pozytywnie zakończone postępowanie kwalifikacyjne.

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magisterium - Management w organizacjach czasu wolnego (od 2025/26-L)
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent studiów jest przygotowany do podjęcia pracy zawodowej na poziomie menadżerskim i pełnienia roli lidera lokalnych grup społecznych w zakresie kreowania aktywności czasu wolnego. Może zajmować stanowiska kierownicze na różnych szczeblach a także pełnić rolę samodzielnego specjalisty w organizacjach zajmujących się rekreacją, rozrywką, sportem i kulturą.

Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o udział w studiach podyplomowych, możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia trzeciego stopnia (do Szkoły Doktorskiej).

Treści nauczania:

WIEDZA:

- posiada wiedzę z zakresu czasu wolnego, w tym w kontekście historii i współczesnych form jego zagospodarowania, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów przyrodniczych, kulturowych i prozdrowotnych;

- posiada wiedzę na temat nauk o kulturze fizycznej jako dyscyplinie naukowej, wyznaczającej kierunki zagospodarowania czasu wolnego, w tym przez organizacje czasu wolnego

- posiada wiedzę z zakresu zarządzania, szczególnie zarządzania lokalną organizacją czasu wolnego, z uwzględnieniem planowania rozwoju, statystyki i zarządzania danymi oraz zarządzania zasobami ludzkimi;

- posiada wiedzę z zakresu komunikacji marketingowej, szczególnie w kontekście budowania relacji społecznych oraz kształtowania wizerunku własnego i organizacji czasu wolnego, stosując przy tym zasady etykiety menadżera, a wykorzystując różne media, w tym społecznościowe i narzędzia reklamy;

- posiada wiedzę z zakresu tworzenia i pełnienia roli przywódczych w organizacjach czasu wolnego, w tym w środowisku lokalnym oraz organizowania pracy własnej i podległych zespołów ludzkich, motywowania pracowników, koordynowania projektów i pozyskiwania środków finansowych zewnętrznych, w tym grantów, a także budowania sieci współpracy

- posiada wiedzę z zakresu zarządzania obiektami, organizacjami i wydarzeniami w obszarze sportu, rekreacji, kultury i rozrywki oraz ich udziału w zagospodarowaniu czasu wolnego w środowisku lokalnym;

- posiada wiedzę z zakresu psychologii oraz jej wykorzystania w pracy menedżera organizacji czasu wolnego, szczególnie w zakresie komunikacji, mediacji i negocjacji, budowania dobrych relacji z pracownikami;

- posiada wiedzę w zakresie nowoczesnych technologii informatycznych oraz kreatywnych rozwiązań w pracy menedżera organizacji czasu wolnego, w tym zna przemysły kreatywne, sposoby zagospodarowania czasu wolnego w przestrzeni wirtualnej, innowacyjne rozwiązania w zakresie modeli biznesowych, a także wykorzystania sztucznej inteligencji w zarządzaniu organizacjami czasu wolnego;

- posiada wiedzę o tendencjach rozwojowych w obszarze czasu wolnego i sposobach jego zagospodarowania, a także funkcjonowania organizacji czasu wolnego, z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań społeczności lokalnych;

- zna współczesne problemy wynikające z negatywnego wpływu rozwoju cywilizacyjnego na zdrowie i środowisko przyrodnicze oraz rozumie konieczność przeciwdziałania tym procesom przez wykorzystanie czasu wolnego dla kreowania zdrowego stylu życia, w tym przez działalność lokalnych organizacji czasu wolnego;

- posiada wiedzę na temat ekonomicznych, filozoficznych i etycznych uwarunkowań działalności biznesowej w organizacjach czasu wolnego

- zna i rozumie prawne uwarunkowania działalności organizacji czasu wolnego, w tym zna zasady ochrony własności intelektualnej;

- zna i rozumie zasady stosowania ekonomii menadżerskiej, w tym w zakresie tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości w środowisku lokalnym w kontekście zagospodarowania czasu wolnego.

UMIEJĘTNOŚCI:

- formułuje i rozwiązuje złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania, również w nieprzewidywalnych warunkach, w zakresie tworzenia projektów zagospodarowania czasu wolnego w ujęciu historycznym, filozoficznym, ekonomicznym, kulturowym, przyrodniczym, marketingowym itd., umożliwiających społecznościom lokalnym realizację zróżnicowanych potrzeb związanych z czasem wolnym, również zdrowotnych;

- formułuje i rozwiązuje złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania, również w nieprzewidywalnych warunkach, w zakresie prowadzenia działalności biznesowej i zarządczej związanej z funkcjonowaniem organizacji czasu wolnego, w tym w sieci i przy wykorzystaniu m.in. start-up’ów i gier biznesowych;

- formułuje i rozwiązuje złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonuje zadania z zakresu komunikacji marketingowej, w tym stosując innowacyjne narzędzia reklamy i techniki neuro oraz wykorzystując media społecznościowe, m. in. dla budowania wizerunku organizacji;

- formułuje i rozwiązuje złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonuje zadania, również w nieprzewidywalnych warunkach, w zakresie wykorzystania wiedzy psychospołecznej w budowaniu i zarządzaniu zespołami ludzkimi w kontekście dobrych relacji pracowniczych, jak również motywowania i budowania odporności na stres;

- formułuje i rozwiązuje złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonuje zadania menedżera czasu wolnego w obszarze sportu, rekreacji, kultury i rozrywki stosując przepisy prawa i zasady etyki zawodowej;

- formułuje i rozwiązuje złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonuje zadania w zakresie krytycznej analizy tendencji rozwojowych w kontekście czasu wolnego, z uwzględnieniem trendów pro-środowiskowych i kulturowych, w tym przemysłów kreatywnych oraz twórczej interpretacji pozyskanych informacji dla tworzenia produktów czasu wolnego;

- formułuje i weryfikuje w procesie badawczym hipotezy związane z problemami dotyczącymi sposobów spędzania czasu wolnego przez różne grupy społeczne oraz funkcjonowaniem organizacji czasu wolnego w środowiskach lokalnych, wykorzystując narzędzia statystyczne i metodologię badań z zakresu nauk o kulturze fizycznej;

- komunikuje się z wykorzystaniem różnorodnych mediów i narzędzi w prowadzeniu działalności menadżerskiej z różnymi kręgami odbiorców, w tym pracownikami organizacji, klientami oraz partnerami biznesowymi, podejmując specjalistyczne tematy dotyczące sposobów spędzania czasu wolnego oraz funkcjonowania organizacji czasu wolnego;

- prowadzi debatę w zakresie tematów zawodowych związanych z pełnieniem roli menedżera organizacji czasu wolnego, szczególnie w środowisku społeczności lokalnych, dokonując wcześniejszego rozpoznania warunków i możliwości realizacji przedsięwzięć w zakresie czasu wolnego;

- posługuje się płynnie przynajmniej jednym językiem obcym oraz specjalistyczną terminologią z zakresu czasu wolnego i przedsiębiorczości;

- kieruje pracą zespołów w środowiskach lokalnych i organizacjach czasu wolnego, szczególnie prowadzi spotkania z uwzględnieniem zasad etykiety menedżera oraz koordynuje projekty, w tym pozyskując zewnętrzne środki finansowe, m.in. granty i budując sieć współpracy;

- współdziała z innymi osobami w ramach prac zespołowych związanych z tworzeniem i realizacją projektów z obszaru czasu wolnego, w tym przyjmuje rolę przywódcy na poziomie społeczności lokalnych;

- samodzielnie planuje i realizuje własne uczenie się przez całe życie oraz ukierunkowuje inne osoby w zakresie doskonalenia zawodowego, szczególnie w kontekście pełnienia roli przywódcy społeczności lokalnej i menedżera organizacji czasu wolnego.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i umiejętności oraz uzupełnia je w procesie samodoskonalenia zawodowego;

- krytycznie analizuje dostępne formy dokształcania i doskonalenia w zakresie wiedzy i umiejętności;

- uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w zakresie pełnienia roli zawodowej związanej z organizacją czasu wolnego oraz zasięga opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu;

- wypełnia zobowiązania społeczne wynikające z odpowiedzialności za kształtowanie pozytywnych wzorów zachowań w zakresie spędzania czasu wolnego, a także inspiruje i organizuje działalność z i na rzecz społeczności lokalnej, w zakresie kreowania właściwych zachowań w czasie wolnym;

- inicjuje działania na rzecz interesu publicznego, związanego z kreowaniem zdrowego stylu życia i podniesienia jakości życia społeczeństwa;

- myśli i działa w sposób przedsiębiorczy, w tym podejmuje uzasadnione ryzyko w oparciu o jego rzetelną analizę;

- odpowiedzialnie pełni rolę zawodową menedżera w organizacji czasu wolnego, uwzględniając zmieniające się w tym względzie potrzeby społeczne, w tym rozwija dorobek zawodu, podtrzymuje etos zawodu, przestrzega i rozwija etykę zawodową oraz działa na rzecz przestrzegania tych zasad.

kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-11 (2025-09-04)